SOCIAL MEDIA

Hoogteverschil

Afstand

02. Sidelhorn (2764M) Grimselpass

Deze wandeling begint op de Grimselpass (2165M). Op de Grimselpass kunt u uw auto parkeren bij de afslag richting Oberaarsee (Gratis). Ook rijdt er 4X per dag een postauto vanuit Oberwald en Meiringen (Haslital BE) naar de Grimselpass.

Vanaf de parkeerplaats loopt u een stukje over een asfaltweg richting Oberaarsee, Voorbij de eerste bocht ziet u een wandelpad omhoog gaan. Dit is ongeveer 10 minuten lopen. Dit is het pad richting de Sidelhorn.

Vanaf nu begint de wandelweg met klimmen, Na ongeveer 30 minuten klimmen wordt het weer wat vlakker. Hier is ook een hut gelegen de Husegghütte. Hellaas is deze hut niet meer geopend.

De Husegghütte is gelegen op 2441 meter.

Voorbij de hut is er een Splitsing u houdt nu links aan.

De wandeling loopt nu over een graat. U heeft nu prachtige uitzichten op de Oberaargletscher. Als u aan het eind van de graat bent, dan bent u aan de voet van de Sidelhorn. Het is een kleine maar pittige klim. Het wandelpad loopt over de rotsen en is soms moeilijk te vinden. De route staat aangegeven met markeringen (Rood- wit-rood).

Op de Sidelhorn kunt u genieten van een prachtig uitzicht. Bij helder weer kunt u zelfs de Matterhorn bewonderen.

De terugweg loopt over de zelfde route terug.