SOCIAL MEDIA

Duur

Hoogteverschil

Afstand

Bij deze wandeling bent u genoodzaakt om gebruik te maken van het openbaar vervoer. U kunt het beste uw auto parkeren bij het station van Brig (betaald). Vanaf Brig gaat er ieder uur een trein naar Ausserberg (Richting Goppenstein, Thun, Bern)

Bij het station van Ausserberg begint de wandeling. U volgt de borden BLS Südrampe in de richting Naters. De wandelweg staat zeer goed aangegeven. Als u het dorp verlaat dan loopt de wandeling eerst over een brede asfaltweg, later gaat dit over op een zandpad. Na ongeveer 500 meter verlaat u dit zandpad en gaat de wandelweg steil omlaag.

Wanneer u een stuk bent afgedaald komt u uit bij een spoorbrug die over het Baltschiedertal gaat. U komt nu door een aantal tunneltjes (zie video). Vervolgens loopt u verder in de richting van Eggerberg. In Eggerberg is ook een station.

In Eggerberg kunt u ook beginnen aan deze wandeling. Dit is ongeveer 1:45 uur korter.

De wandeling gaat nu richting het station van Lalden. Eerst loopt de wandelweg boven het spoor langs. Later loopt het pad langs het spoor. Doordat het wandelpad laag gelegen en op een zuid helling gelegen is, kan het zomers erg warm worden. Het beste kunt u deze wandeling lopen in het voor- of na-jaar.

Vanaf het station in Lalden is het nog 2:30 uur lopen naar Brig.

Wanneer u niet verder wilt lopen kunt u met de trein terug naar Brig. U moet op een knop drukken zodat de eerst volgende trein stopt. U kunt een kaartje kopen bij de conducteur in de trein.

Vanaf Lalden loopt het wandelpad tot de afslag Brigerbad langs het spoor. Bij de afslag naar Brigerbad staan een aantal banken om even uit te rusten. Vanaf Brigerbad moet u even een stuk klimmen door middel van trappen. Daarna gaat het pad steeds een beetje omhoog en omlaag dit gaat vaak door middel van trappen (Zie video). Ondertussen kunt u genieten van een prachtig uitzicht over Brig en Naters. Uiteindelijk komt u uit bij een oud vestingwerk gelegen boven Naters.

Volg vanaf hier de borden Naters. Dit is misschien wel het mooiste stuk van de wandeling. U loopt over een aantal bruggen met een prachtig uitzicht. Vanaf het vestingwerk is het nog ongeveer een half uurtje naar het station van Brig.

Home Wandelingen uitleg GPS About
Wandelwallis.nl 17. BLS Südrampe Ausserberg/Naters.