SOCIAL MEDIA

Duur

hoogteverschil

Afstand

Tijdens deze rond wandeling kunt u genieten van prachtige uitzichten. Deze wandeling is niet heel erg zwaar en de wandelpaden zijn goed begaanbaar.

U kunt het beste uw auto parkeren bij de afslag naar de Griespass. Hier is een ruime parkeergelegenheid (Gratis).

Vanaf de afslag Griespass volgt u de asfalt weg richting de Griespass. Dit is het minst mooie stuk van de wandeling. Gelukkig krijgt u na een klein half uurtje een prachtig uitzicht op over de  Griessee en gletscher. U kunt nu ook vrij snel de asfalt weg verlaten en via een smal wandelpad verder omhoog.

Helaas zijn de laatste jaren een aantal windmolens gebouwd. Het is verboden om bij de windmolens in de buurt te komen. Dit ivm. Vallende ijspegels.

Wanneer u de windmolens bent gepasseerd bent u op de Griespass. Dit is tevens de grens met Italië. U volgt nu de borden Corno-Gries (Hut). Vanaf de Griespass loopt u nu over de Cornopass een prachtig dal in. U ziet nu ook de futuristische Corno-Gries hut liggen.

Vanaf de hut daalt het wandelpad af richting de Nufenenstrasse, Aan de kant van Airolo (Tessin/Ticino). Wanneer u vlak bij de weg bent komt u bij een splitsing. Vanaf de splitsing loopt het pad richting de Nufenenpass. Dit is een pittige klim van 450 Meter. Vanaf de spitsing is het ongeveer een uur naar de Nufenenpass.

Vanaf de Nufenenpass is het een klein stukje afdalen naar de afslag Griespass. Uiteraard kunt u deze wandeling ook beginnen op de Nufenenpass.

Helaas is er in het Nufenengebied een erg slechte bus verbinding. Dit geldt zowel voor de richting Wallis als Tessin/Ticino.

Home Wandelingen uitleg GPS About
Wandelwallis.nl 29. Rondwandeling Nufenenpass

Ook in het Nufenengebied

10. Brudelhorn (2791M) Ladestafel (Nufenen)